Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv ředitele na další vzdělávání pedagogických pracovníků
Pokorná, Tereza ; Hubert, Vlastimil (vedoucí práce) ; Dostálová, Vladimíra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vlivem ředitele školy na další vzdělávání pedagogických pracovníků. Hlavním cílem je zjistit a zhodnotit, jaký vliv má ředitel školy na další vzdělávání pedagogických pracovníků. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje pojem ředitele školy, popisuje jeho funkce a role, stanovuje kompetence ředitele základní školy. Dále se věnuje dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků. Jsou objasněny základní pojmy související s dalším vzděláváním pedagogických pracovníků, právní ukotvení a strategické dokumenty s problematikou související. Je uvedeno rozdělení dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a současné metody vzdělávacích akcí. Práce také popisuje činnosti ředitele v procesu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků ve škole. Praktická část prezentuje výzkumné šetření, které na základě rozhovorů s řediteli škol a dotazníku pro pedagogické pracovníky popisuje, jak ředitelé tvoří plán dalšího vzdělávání. Zjišťuje, jestli se pedagogičtí pracovníci na plánu podílí, zdali ředitelé podporují své pracovníky v oblasti dalšího vzdělávání a jakým způsobem, a na základě získaných informací hodnotí další vliv ředitele školy na výběr dalšího vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA celoživotní vzdělávání, další vzdělávání pedagogických pracovníků, DVPP, kompetence...
Hrozby a příležitosti v motivaci vedoucích pracovníků ve školství s dlouholetou praxí v oblastech dalšího vzdělávání.
Hájková, Jana ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá motivací vedoucích pracovníků v oblasti dalšího vzdělávání. Cílem diplomové práce je zjistit, jak vnímají ředitelky mateřských škol s dlouholetou praxí svou vlastní motivaci se dále vzdělávat, rozvíjet a identifikovat určitá klíčová či kritická motivační období v průběhu jejich kariéry na pozici ředitelky mateřské školy. Pozornost je věnována charakteristice vedoucích pracovníků, jejich motivaci, osobnímu rozvoji a dalšímu sebevzdělávání. Zpracována je i problematika týkající se syndromu vyhoření, možné faktory způsobující odchod z funkce vedoucího pracovníka, zásadní překážky v motivaci a kritické momenty vedoucích pracovníků v jejich profesní dráze. Součástí diplomové práce je kvalitativní výzkum založený na osobních rozhovorech s vedoucími pracovníky ve školství, které probíhaly formou polostrukturovaných rozhovorů. Kvalitativní výzkum byl zvolen na základě toho, aby bylo možné vhodnými metodami dosáhnout vytyčeného cíle diplomové práce. Pro práci v rámci kvalitativního výzkumu byl vybrán a specifikován výzkumný vzorek. Jako výzkumný vzorek pro tuto diplomovou práci byly vybrány ředitelky mateřských škol, které mají dlouholetou praxi ve funkci, a to šest a více let. Získané rozhovory byly následně analyzovány metodou kódování. Kódování bylo rozděleno a identifikováno...
Motivace a vzdělávací potřeby účastníků programů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
Mück, David ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá motivací a vzdělávacími potřebami pedagogických pracovníků, konkrétně učitelů základních škol, v rámci kurzů dalšího profesního vzdělávání. Práce se také zaobírá bariérami v dalším vzdělávání, které tito pracovníci pociťují. Další vzdělávání pedagogických pracovníků umožňuje pedagogickým pracovníkům si prohloubit či rozšířit kvalifikaci, což je podstatné pro další výkon jejich profese. Faktory ovlivňující motivaci k takovému vzdělávání mohou být značně různorodé a vyplývají z individuálních vzdělávacích potřeb a postojů konkrétních jedinců. Pro plánování a následné realizování vzdělávacích aktivit je důležitá analýza a identifikace těchto vzdělávacích potřeb. Cílem této diplomové práce bylo zjistit, co motivuje učitele základních škol k dalšímu profesnímu vzdělávání, jaké vzdělávací potřeby pociťují a jaké bariéry v dalším profesním vzdělávání vnímají. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část této práce na základě odborné literatury shrnuje definici pedagogického pracovníka se zaměřením na učitele základních škol, popisuje systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a vymezuje základní pojmy týkající se vzdělávacích potřeb, motivace a bariér dalšího vzdělávání. Druhou část diplomové práce tvoří empirická část. Ta se věnuje výsledkům šetření...
Respektování didaktických zásad během kurzů dalšího vzdělávání
Englová, Kristýna ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Vaněček, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá ověřením, zda lektoři dalšího vzdělávání respektují během svých kurzů didaktické zásady. Teoretická část práce obsahuje vymezení příslušných pojmů souvisejících se vzdělávacím procesem dospělých včetně zasazení dalšího vzdělávání do kontextu celoživotního učení. Osobnosti lektora je věnovaná samostatná kapitola, kde jsou popsány nezbytné kompetence pro výkon tohoto povolání a jeho deskripce na základě dat vycházejících z Národní soustavy kvalifikací a Národní soustavy povolání. Nastíněna je zde i jejich typologie. Kromě lektora se práce zabývá i osobností vzdělávaného, jeho motivací k učení a možnostem jeho přístupu k účasti na vzdělávací akci. Zbytek teoretické části obsahuje výčet jednotlivých androdidaktických zásad společně s jejich vysvětlením, metod a také trendů ve vzdělávání dospělých v kontextu ICT. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkumné šetření zaměřené na zjištění a popis androdidaktických principů aplikovaných během kurzů dalšího vzdělávání ze strany lektorů. Výzkumný problém je řešen prostřednictvím případové studie v konkrétní vzdělávací organizaci, která je pro účely této práce anonymizována, data jsou získána s využitím metod hloubkových rozhovorů s lektory doplněných o následná strukturovaná pozorování průběhu kurzů. Výsledky tohoto šetření jsou dále...
Management dalšího vzdělávání akademických pracovníků
Eclerová, Zdeňka ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Urbanová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce je management dalšího vzdělávání akademických pracovníků na vybrané fakultě, části vysoké školy univerzitního typu. Cílem práce je analyzovat a popsat systém managementu dalšího vzdělávání akademických pracovníků a navrhnout zlepšení v této oblasti. Diplomová práce obsahuje teoretickou část a empirickou část. Teoretická část vychází z odborné literatury a zabývá se pojmy: vysoká škola, akademický pracovník, celoživotní vzdělávání, vzdělávání dospělých, další profesní vzdělávání, podnikové vzdělávání. V kapitole s názvem Vysoké školy a akademičtí pracovníci nalezneme historii, význam a charakteristiku vysokých škol, objasnění termínu akademický pracovník a popis kompetencí vysokoškolského pedagoga. V kapitole s názvem Podnikové (firemní) vzdělávání lze najít mimo jiné oblasti odborného vzdělávání zaměstnanců, systém a strategie podnikového vzdělávání, formy a metody podnikového vzdělávání, zajištění podnikového vzdělávání a přístupy k rozvoji zaměstnanců. Empirická část popisuje kvalitativní výzkum. Zahrnuje analýzu strategických dokumentů na úrovni státní, univerzitní a fakultní. Obsahuje základní údaje o výzkumném šetření, které proběhlo metodou polostrukturovaných rozhovorů. Polostrukturované rozhovory se uskutečnily se zástupcem vedení fakulty a s akademickými pracovníky....
Analýza systému vzdělávání v organizaci
Čermáková, Michaela ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Předmětem této práce bude popsat a zhodnotit současný vzdělávací systém ve vybrané organizaci a analyzovat vzdělávací potřeby zaměstnanců, jejich motivaci a bariéry pro další vzdělávání. Práce bude rozdělena do dvou částí. Jedná se o teoretickou část a empirickou část. Teoretická část popíše základní pojmy spojené s personálním řízením, úkoly a strategií řízení lidských zdrojů a významem vzdělávání pro organizaci. Dále se bude věnovat významu motivace zaměstnanců k dalšímu vzdělávání a bariérami, které ve vzdělávání zaměstnancům brání. Řešena bude problematika cílů a filozofie vzdělávání, systému vzdělávání, procesu vzdělávání a metod vzdělávání. Text bude čerpat z tuzemské, ale i zahraniční literatury. Další kapitola se bude věnovat analýze systému vzdělávání zaměstnanců ve vybrané organizaci, která se bude opírat o případovou studii a následně interpretaci získaných dat. Výzkum bude realizován v první fázi formou dotazníkového šetření, následovanou druhou fází a sice přímými rozhovory se zaměstnanci dané pobočky organizace a jejich vedoucím pracovníkem zodpovědným za oblast vzdělávání. V závěru budou shrnuta veškerá zjištění plynoucí z výzkumu, zhodnocena míra dosažení stanovených cílů a samozřejmě zde budou uvedena i doporučení řešení případných nedostatků ve vzdělávání zjištěných při výzkumu....
Management vzdělávání pedagogických pracovníků
Nováková, Andrea ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce analyzuje současné problémy spojené s dalším vzděláváním pedagogických pracovníků na území hl. m. Prahy. Teoretická část definuje základní pojmy, charakterizuje současný systém vzdělávání, nové trendy v dalším vzdělávání pedagogů a uvádí pohled na další vzdělávání v některých zemích EU. Praktická část vyhodnocuje výsledky výzkumného šetření, které zahrnuje analýzu a komparaci dat získaných ze strukturovaných rozhovorů, dotazníků a výročních zpráv škol. Problémy v dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, jeho kvalita, způsob realizace a faktory, které ho ovlivňují, jsou mimo jiné posuzovány s ohledem na konkrétní potřeby pedagogů pro práci s žáky se speciálními vzdělávacími potížemi. KLÍČOVÁ SLOVA Další vzdělávání, kvalita ve vzdělávání, lektor, management vzdělávání, pedagogický pracovník, vzdělávání, vzdělávání dospělých
Specifika edukace a aktivizace seniorů v rezidenčních zařízeních
Janků, Vítězslav
Diplomová práce se zabývá problematikou edukace a aktivizace seniorů v rezidenčních zařízeních - domovech pro seniory. V teoretické části se věnuje kvalitě života seniorů, motivaci k dalšímu vzdělávání, mezigeneračnímu učení, tematice stárnutí a stáří v kontextu demografických, sociálně-politických, zdravotních, kulturních a legislativních aspektů. Právě demografický vývoj společnosti je zásadním impulzem změn v oblasti odborné institucionální péče o seniory. Specifické integrační, poradenské, terapeutické a rehabilitační přístupy a konceptualizace těchto témat jsou zasazeny do rámce andragogiky a gerontagogiky. Výzkum je zaměřen na dvě cílové skupiny: jednak samotné seniory, kteří absolvovali edukační a aktivizační programy a na odborné pracovníky, kteří tyto aktivity a činnosti realizují nebo připravují (metodicky, manažersky). Cílem diplomové práce je sledovat mezioborový význam edukace, animace a aktivizace pro rozvoj kognitivních schopností jedinců a jejich kvalitu života. Výzkumným předpokladem je, že aktivní a motivovaní jedinci jsou spokojenější a nejsou závislí na pomoci svého okolí. Jejich soběstačnost je tedy mnohem vyšší a riziko sociální izolace tak mnohem nižší. Dalším cílem práce bylo identifikovat a analyzovat vybrané aktivizační metody a techniky realizované u seniorů s cílem...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.